Готуємось до ДПА


Алгоритм
підготовки до ДПА з географії, 9 клас
( методичні рекомендації для вчителів)
 Згідно чинного законодавства (Положення про державну підсумкову атестацію, листи, накази МОН України, головного управління освіти і науки Київської ОДА, відділу освіти), матеріали для проведення ДПА готуються вчителем, не пізніше 1 травня передаються директору ЗНЗ і до проведення ДПА зберігаються у сейфі директора школи
 З метою однозначності «правил» проведення ДПА в районі рекомендуємо вчителям дотриматися такого алгоритму дій:
 Вивчити документи, які регламентують закінчення навчального року та проведення ДПА:
 Лист МОНмолодьспорту від 27 січня 2012 року 1/9-61 «Про закінчення навчального року проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2011/2012 навчальному році»
 Лист МОНмолодьспорту України 1/9-111 від 14.02.12 "Про внесення змін до листа МОНмолодьспорту від 27.01.12 1/9-61 "Порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2011-2012 навчальному році"
 Наказ ГУОН Київської ОДА від 10 лютого 2012 25 "Про закінчення 2011/2012 навчального року та проведення державної підсумкової атестації в загальноосвітніх навчальних закладах Київської області"
 Наказ ГУОН Київської ОДА від 10 лютого 2012 33 "Про внесення змін до наказу головного управління освіти і науки від 10.02.2012 25"
 ІНСТРУКЦІЯ про переведення та випуск учнів (вихованців) навчальних закладів системи загальної середньої освіти
 Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти
 Придбати збірник завдань для ДПА з географії (рекомендований МОН)
 Уважно ознайомитися із структурою та змістом збірника. Вивчити всі рекомендації та вимоги щодо структурування атестаційних завдань, термінів виконання, виставлення балів, оформлення атестаційних робіт.
 Завчасно ознайомити учнів з особливостями оформлення атестаційних робіт, заповнення бланків відповідей, вимогами щодо організації процесу ДПА (заборона користуватися таблицями, схемами, довідниками, картами, атласами т.д., обмеження в часі, відсутність поля бланку відповідей для виправлення відповідей)
 Із наявних у збірнику 30 варіантів, вчитель обирає окремий варіант для кожного учня (тобто 1+Х, де Х кількість учнів).
 Всі обрані варіанти підготувати на окремих листках формату А4 (ксерокопія має бути якісна, можна використати звичайний збірник, розділивши його за варіантами, скріпивши аркуші одного варіанту між собою ), номер варіанту та номер сторінки, зазначені в збірнику повинні бути анульовані, а всі варіанти нумеруються по порядку (1, 2, 3,……10). Оскільки завдання для ДПА добирає школа, у закладі має бути задокументовано цей процес та відповідність варіантів збірника варіантам на ДПА (1 варіант збірника 1 варіант на ДПА, 13 варіант збірника - 2 варіант на ДПА ) додаток до наказу по школі про ДПА.
 Підготувати бланки відповідей на кожного учня. На бланку відповідей у верхньому лівому кутку поставити штамп школи, внизу бланка відповідей виставляється результат ДПА: зазначаються бали та оцінка (див. зразок). Також на бланку відповідей оцінка завіряється підписами голови та членів комісії.
 Для виконання завдань творчого характеру (завдання 31,32) підготувати окремий аркуш формату А-4 (див. збірник завдань для ДПА).
 Бланк відповідей, аркуш для відповідей на завдання 31-32 та аркуш з контурною картою скріпити разом (степлером).
 Для виконання розрахункових завдань передбачити чорновик (аркуш у клітинку).
 Кожен учень перед початком атестації сам обирає варіант завдання шляхом жеребкування. Для зручності проведення жеребкування слід підготувати номерки відповідно до кількості і нумерації підготовлених варіантів. Вибравши номерок, учень отримає відповідний варіант завдання + бланк відповідей + аркуш для розгорнутих відповідей + контурну карту + аркуші для чорновиків. Якщо у класі велика кількість учнів (20-30) або навпаки - до 10, вчитель може самостійно роздати завдання учням без жеребкування. Спосіб вибору варіанту - учні вибирають чи вчитель роздає завдання - обирається вчителем).
 Відлік часу виконання атестаційної роботи починається після проведення інструктажу і становить 90 хвилин.
Завдання на контурній карті виконуються тією ж ручкою, що й тести. Учень самостійно розробляє легенду карти (умовні знаки, звичайно мають відповідати загальноприйнятим, але допускаються варіанти, коли учень сам визначає умовні знаки, або позначає окремі обєкти цифрами). Якщо позначаються, наприклад, регіони вирощування основних технічних культур, учень сам обирає умовні знаки, наносить їх на контурну карту, враховуючи вимоги до виконання завдань на контурній карті. Для оцінювання даного типу завдань, використовуються критерії оцінювання практичних робіт (додаються). Звичайно, на оцінку не може впливати лише кількість нанесених обєктів. Враховується точність, обєктивність, охайність нанесення, повнота розкриття даного питання. Вчителю доречно попередньо визначити вимоги до виконання такого типу завдань і ознайомити з ними учнів. Якщо мова йде про нанесення головних ТЕС, АЕС, ГЕС, то ключовим словом є «головні»: АЕС наносити всі, ГЕС всі, а ТЕС найбільшіУмовні знаки можуть бути як стандартні, так і вироблені учнем:
 АЕС; - ТЕС; - ГЕС.
 Бланки завдань і чорновики учні не здають. Бланки відповідей, завдання на контурній карті, аркуші з розгорнутими відповідями здаються на перевірку. Голова та члени атестаційної комісії підписують як бланки відповідей.
 Перевірка атестаційних робіт:
 на бланку тестів під час перевірки кожного завдання виставляти його оціночний бал справа на вільному місці рядка.
 на аркушах для виконання завдань з розгорнутою відповіддю також обовязково проставляються бали за кожне завдання.
 Оцінювання завдань здійснюється згідно розяснення у збірнику завдань. Максимально учень може набрати 35 тестових балів, що відповідає 12 балам.
 Отримані результати фіксує на бланку відповідей .
Члени комісії перевіряють обєктивність оцінювання та протокол ДПА.
Отже, процедура проведення ДПА може бути наступна:
Учні зайняли місця у підготовленому приміщенні (чистому, добре освітленому, без карт, схем і решти «зайвих предметів), бажано, щоб сиділи по одному за партою у шахматному порядку;
Орг. момент: вчитель ще раз знайомить учасників ДПА з умовами, роздає бланки завдань, бланки відповідей, аркуші для теоретичних завдань, контурні карти, аркуші для чорновиків, проводить інструктаж;
Члени комісії заповнюють протокол ДПА згідно вимог;
Всі учасники дотримуються відповідних правил: комісія присутня на ДПА у повному складі, учні можуть вийти (за потребою) з класу, поклавши на стіл бланки, аркуші, чорновики;
Якщо на ДПА присутні представники установ управління освітою, вони спостерігають за проведенням ДПА, але ні в якому разі не втручаються, адже вони не є членами атестаційної комісії!;
Учні, виконують тестові завдання, позначаючи правильні відповіді у відповідному квадратику; для розвязування задач, використовують чорновики; учні можуть змінювати свої відповіді у бланках завдань, вносячи зміни (виправлення) у поля для відповідей;
Заповнивши поля для відповідей на бланках завдань, переносять відповіді у бланк для відповідей, заповнюючи відповідні поля; виправлення на бланку відповідей є помилкою 0 балів, але зверніть увагу на наявні у цьому році поля у бланку відповідей для виправлень (бланк відповідей можна заповнити наприкінці ДПА, передбачивши для цього необхідний час);
Відкриті тестові завдання ( 31-32) виконуються на окремих аркушах формату 4-А;
Завдання на контурній карті виконується ручкою!;
Після виконання завдань (у відведений час), члени комісії збирають бланки відповідей, аркуші з розгорнутими відповідями і контурні карти; бланки завдань і чорновики лишаються в учнів;
Атестаційні роботи перевіряються комісією, оцінюються відповідно до критеріїв (якщо тестовий бал є десятковим дробом (наприклад, 32,5), при переведенні в оцінку, округлюється до цілого числа (33), але у бланк заносимо точні результати (32,5)!
Оприлюднення результатів ДПА відбувається протягом часу, визначеного нормативними документами (як правило, до наступного іспиту тобто протягом трьох діб).

Комментариев нет:

Отправить комментарий